چگونه موهاي خود را به روش فويل و بالياژ در خانه هايلايت كنيم؟

اگر مي خواهيد پوستي سالم و جوان داسته باشيد بايد نسبت به نگداري و محافظت از آن دست به كار شويد. يكي از راه محافظت از پوست صورت استفاده از كرم هاي صورت است. اما بايد بهترين كرم صورت را براي پوست صورت تان به كار ببريد. براي اينكه با بهترين كرم صورت در انواع مختلف آن براي انواع پوست ها آشنا شويد مطالب دكتر با تو در اين موضوع را دنبال كنيد.

چگونه موهاي خود را به روش فويل و بالياژ در خانه هايلايت كنيم؟

۹۸ بازديد

 

از ظاهر يكنواخت و يكرنگ موهايتان خسته شده ايد؟

به دنبال راهي آسان و كم هزينه براي هايلايت موهايتان هستيد؟

تقريبا مي توان گفت همه خانم ها تنوع در ظاهر را دوست دارند؛ بخشي از ظاهر و استايل به رنگ و آرايش موها وابسته است. موهاي يكرنگ و ظاهر يكنواخت خسته كننده است؛ با اين وجود، رنگ كردن دائم موها و استفاده از مواد دكلره و رنگ هاي قوي در درازمدت آسيب هاي جدي به مو وارد مي كنند.

در سال هاي اخير تكنيك ها و روش هاي جديدي در زمينه رنگ و آرايش مو ابداع شده است. در اين روش ها تنها بخش هايي از مو رنگ مي شود و نيازي به رنگ كردن كل موها نيست. با همين تغييرات كم در مو، مي توانيد به ظاهر و استايل خود تنوع بدهيد.

هايلايت مو به روشي گفته مي شود كه زمينه و پايه موها رنگي تيره دارد و تنها قسمت هايي از مو روشن مي شود.

نكته قابل توجه در مورد هايلايت، اين است كه قسمت هايي از مو كه قرار است رنگ شوند، نبايد تفاوت رنگ زيادي با رنگ زمينه داشته باشند؛ به اين ترتيب هايلايت زيباتري را شاهد خواهيد بود.

هايلايت كردن و انجام خدماتي اين چنيني در آرايشگاه ها و سالن هاي زيبايي نيازمند صرف هزينه هاي سنگين است، اما با شناخت تكنيك ها و روش هاي اصولي انجام اين كار و به كارگيري رنگ مو و ابزار آرايشي برند و با كيفيت، مي توان اين كار را در خانه نيز انجام داد و بخشي از هزينه هاي اين كار را كاهش داد. براي آشنايي با روش هاي هايلايت مو، با ما تا انتهاي اين متن از الانزا همراه باشيد.

آموزش هايلايت مو با استفاده از فويل

هايلايت مو به روش فويل كار چندان پيچيده اي نيست، تنها كافيست به چند نكته توجه كنيد تا اين كار را بدون خطا و اصولي به پايان برسانيد. هايلايت مو به روش فويلي، نسبت به هايلايت مو به روش كلاهي طرفداران بيشتري دارد.

بيشتر خانم هاي جوان و دختران اين سبك را به روش كلاهي ترجيح مي دهند؛ چرا كه در اين روش لايه هاي پهن تري از مو جداسازي شده و روشن مي شوند. به عبارت ديگر تغييرات در روش هايلايت فويلي نسبت به روش كلاهي محسوس تر است.

لوازمي كه براي هايلايت مو به روش فويل نياز داريد
چگونه موهاي خود را به روش فويل و بالياژ در خانه هايلايت كنيم؟

  • رنگ و اكسيدان مو مناسب براي هايلايت
  • دستكش نايلوني و پيشبند
  • قلم رنگ مو
  • فويل آلومينيومي
  • گيره تقسيم مو
  • شانه و برس مو
  • شانه دم باريك

پيش از شروع كار هايلايت، بايستي رنگ مو را انتخاب كنيد. اصول انتخاب رنگ مو براي اين روش، اين است كه به رنگ زمينه موهايتان توجه كنيد و رنگي را انتخاب كنيد كه دو درجه از رنگ زمينه موها روشن تر باشد.

انتخاب رنگ هاي بسيار روشن تر از رنگ زمينه و تضادهاي زياد، باعث زيبايي هايلايت نمي شود و نتيجه اي كاملا عكس مي دهد.

بعد از انتخاب رنگ مو، بايستي به كمك شانه و برس، موها را كاملا شانه بزنيد تا كاملا صاف و مرتب شوند و اگر گره اي در ميان آن ها وجود دارد باز شود.

دستكش هاي نايلوني را پوشيده و پيشبند را ببنديد تا از رنگي شدن دست ها و لباستان جلوگيري شود.

رنگ مو و اكسيدان را با توجه به دستورالعمل درج شده روي بسته بندي محصول با هم مخلوط كنيد.

متناسب با حجم موها و تعداد لايه هايي كه مي خواهيد هايلايت در بياوريد، بايستي فويل آلومينيومي آماده كنيد.

فويل هاي آلومينيومي را به عرض 11 سانتي متر و طول 6 سانتي متر بيشتر از قد موها برش دهيد.

حال موها را از فرق به دو قسمت مساوي تقسيم كنيد.، سپس تمامي موها را به عرض 7 و ضخامت 7 تقسيم بندي كنيد و هر قسمت را با يك گيره تقسيم كننده جدا كنيد. تقسيم موها و دقت در جداسازي، در تميزي كار فوق العاده تاثيرگذار است.

هايلايت را از اولين قسمت جدا شده در پشت سر شروع كنيد؛ به اين ترتيب كه گيره اولين قسمت از پشت سر را جدا كنيد، سپس انتهاي شانه دم باريك را به موازات مركز تقسيم بندي قرار دهيد و با استفاده از دم شانه، لايه نازك بالايي اين قسمت از موها را جدا كنيد. (اين لايه دقيقا همان قسمتي است كه بايد رنگ شود)

براي رنگ كردن اين قسمت، يك لايه فويل بريده شده را در زير لايه جداسازي شده قرار داده و اطمينان حاصل كنيد كه لبه بالايي فويل دقيقا زير ريشه مو قرار گرفته باشد و به پوست سر چسبيده باشد.

اين قسمت را با قلم مو آغشته به رنگ، دقيقا از ريشه تا انتهاي ساقه موها رنگ كنيد. سپس لبه پاييني و لبه هاي كناري فويل را به سمت داخل تا بزنيد و دقت كنيد كه لبه هاي كناري فويل، كامل روي موي رنگ شده را بپوشانند.

سپس فويل را از پايين به سمت بالا يك تا ديگر بزنيد تا قد فويل كوتاه تر شود. براي اطمينان بيشتر و جلوگيري از تكان خوردن، مي توانيد اين قسمت را با گيره محكم كنيد.

اين كار را براي تمامي لايه هاي بالايي در تمامي قسمت ها تكرار كنيد. براي رنگ شدن تمامي اين لايه ها، مطابق با زمان درج شده روي بسته رنگ صبر كنيد. پس از طي اين زمان تمامي فويل ها را باز كنيد و اين لايه ها را با نرم كننده بشوييد و خشك كنيد.

در تمام طول كار، تمامي فويل ها را چك كنيد تا مطمئن شويد كه رنگ به بيرون از فويل نشت نكرده است.
آموزش هايلايت مو به روش بالياژ با اكسسوري مو

بعد از هايلايت موها به اين روش، مي توانيد با براشينگ و آرايش موها و استفاده از سنجاق ها و انواع اكسسوري مو، ظاهري زيباتر به موهايتان بدهيد.

آموزش هايلايت مو به روش بالياژ

در اين روش موها با ظرافت بيشتري هايلايت مي شوند و جلوه و نماي بيشتري خواهند داشت. در اين قسمت مي خواهيم مراحل هايلايت به روش بالياژ را گام به گام و به طور دقيق بيان كنيم.

لوازمي كه براي هايلايت مو به روش بالياژ نياز داريد

  • رنگ و اكسيدان مو مناسب براي هايلايت
  • دستكش نايلوني و پيشبند
  • قلم رنگ مو
  • گيره تقسيم مو
  • برس مو

ابتدا رنگ موي انتخاب شده را با اكسيدان آن، طبق دستورالعمل روي بسته رنگ با هم مخلوط كنيد. سپس دستكش هاي نايلوني را پوشيده، پيشبند را بسته و كار هايلايت را آغاز كنيد.

اين روش ساده تر از هايلايت به روش فويل است، با اين تفاوت كه نياز به دقت بيشتري دارد.

ابتدا موها را به دو قسمت نيمه بالايي و نيمه پاييني تقسيم كنيد، سپس نيمه بالايي را با گيره اي در بالا جمع كرده و كار هايلايت را از نيمه پاييني شروع كنيد. در نيمه پاييني موها را به چند قسمت مساوي تقسيم كنيد و هر قسمت را با يك گيره جدا كنيد.

كار هايلايت بايستي از قسمت پشت سر و دقيقا از زيرترين قسمت انجام شود. قلم موي آغشته به رنگ را به دندانه هاي برس مو بكشيد، توجه داشته باشيد كه تمامي دندانه ها به رنگ مو آغشته شوند.

حال بايستي برس آغشته به رنگ مو را به لايه رويي هر دسته و لايه زيرين هر دسته به آرامي و از بالا به پايين بكشيد.

حال بايستي برس آغشته به رنگ مو را به لايه رويي هر دسته و لايه زيرين هر دسته به آرامي و از بالا به پايين بكشيد.

با اين كار لايه رويي و لايه زيرين هر دسته رنگ مي شوند. توجه داشته باشيد كه نوك موها بايد كاملا رنگ شوند و ميزان رنگ در نوك موها بايستي از ساقه و قسمت هاي بالايي مو بيشتر باشد. اين كار را براي تمامي قسمت هاي جدا شده تكرار كنيد.

براي زيبايي بيشتر اين روش، سعي كنيد نقطه شروع برس كشيدن در هر قسمت را كمي بالا يا پايين تر از نقطه شروع قسمت هاي ديگر در نظر بگيريد. به اين ترتيب نتيجه كار بسيار طبيعي تر خواهد شد.

اجازه دهيد رنگ روي اين قسمت ها، مطابق با زمان درج شده روي بسته محصول باقي بماند و بعد از گذشت اين زمان، موها را با نرم كننده بشوييد و خشك كنيد.

بعد از هايلايت مو، آرايش موها با انواع ابزارهاي حالت دهنده و براشينگ مو مي تواند ظاهر زيباتري به موها ببخشد.

جمع بندي

حال كه با مراحل و اصول روش هايلايت مو به روش فويل و بالياژ آشنا شديد، مي توانيد به راحتي و بدون هزينه هاي زياد، در خانه موهايتان را هايلايت كنيد.

انواع رنگ مو در تناژهاي مختلف، ابزار آرايش مو از شانه و برس گرفته تا ابزار برقي و حالت دهنده هاي مو، گيره، سنجاق و اكسسوري هاي فانتزي را مي توانيد در قسمت آرايش مو از فروشگاه اينترنتي الانزا (https://elanza.com/) مشاهده كنيد.

اين محصولات با تنوع بسيار خوب از برندهاي داخلي و خارجي و با بهترين قيمت ها در سايت الانزا گنجانده شده اند.

 

https://gamefa.com/712521/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%81%D9%88%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%DA%98/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.