پرايمر چيست؟ و چرا بايد از پرايمر استفاده كنيم؟

اگر مي خواهيد پوستي سالم و جوان داسته باشيد بايد نسبت به نگداري و محافظت از آن دست به كار شويد. يكي از راه محافظت از پوست صورت استفاده از كرم هاي صورت است. اما بايد بهترين كرم صورت را براي پوست صورت تان به كار ببريد. براي اينكه با بهترين كرم صورت در انواع مختلف آن براي انواع پوست ها آشنا شويد مطالب دكتر با تو در اين موضوع را دنبال كنيد.

پرايمر چيست؟ و چرا بايد از پرايمر استفاده كنيم؟

۱۰۱ بازديد

پرايمر چيست و چه كاربردي دارد؟ 

زيرساز آرايش خوب بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟ 

نياز هست پرايمر را روي تمامي نقاط پوست خود بزنيد؟ 

چند سالي است كه استفاده از پرايمر براي پوشش دهي و مراقبت از پوست استفاده مي شود و ممكن است هنوز خيلي با كارآيي پرايمر و كاربردهاي آن آشنا نشده باشيد، در ادامه اين نوشتار ما سعي بر آن داريم تا شما را با پرايمر و دليل استفاده از آن آشنا كنيم تا در صورت تمايل به خريد پرايمر نحوه استفاده از آن را بلد باشيد و آرايشتان را طولاني تر بر روي پوست خود نگهداريد. 

پرايمر چيست و چه كاربردي دارد؟
پرايمر چيست؟ و چرا بايد از پرايمر استفاده كنيم؟

پرايمر يا همان زيرساز آرايش يكي از بيس هاي اصلي آرايش هاي طولاني مدت است كه قبل از كرم پودر و بعد از مرطوب كننده ها استفاده مي شود كه به هدف بستن منافذ باز پوست بطور موقت استفاده مي شود و پوست شما را صاف و يكدست مي كند. اصولا پرايمرها پوست شما را مات كرده و اگر پوست چربي داشته باشيد براي كنترل چربي پوست تان بسيار مفيد خواهد بود، اما فراموش نكنيد كه تنها پرايمر مات كننده نيست و اگر شما پوست معمولي يا خشكي داريد نيز براي شما و مناسب با پوست تان پرايمر مناسب در نظر گرفته شده است. شما مي توانيد براي خريد پرايمر مناسب با پوست صورت تان به فروشگاه اينترنتي معتبر الانزا به صورت غير حضوري مراجعه كرده و ديگر نگران كيفيت محصولات خريداري شده خود نباشيد. 

يكي از مهمترين كاربردهايي كه پرايمر يا همان زيرساز آرايش دارد اين است دوام ميكاپ شما را بالا برده و از پوست شما در برابر محصولات آرايشي بي كيفيت يا نامرغوب مراقبت خواهد كرد، از آنجايي كه منافذ باز پوست راهي براي عبور اكسيژن به لايه هاي زيري 

پوست است در صورت استفاده از محصولات بي كيفيت يا استفاده ممتد از پرايمر پوست شما آسيب ديده و تبديل به جوش هاي چركي يا لك خواهد شد. شما با استفاده از پرايمر راه هاي ورود آلودگي ها را به پوست خود مي بنديد و ديگر نگران جوش هاي ملتهب و سر سياه نخواهيد بود جالب است بدانيد كه شما نبايد به صورت مدوام و روزانه از زيرساز آرايش براي پوست خود استفاده كنيد چرا كه پوست شما به مرور زمان و دريافت نكردن اكسيژن كافي به درستي جريان خون در گردش نخواهد بود و پيري زودرس به سراغتان خواهد آمد. براي شناخت بهترين مارك هاي پرايمر اين مقاله پيشنهاد خوبي است.

دليل استفاده از پرايمر چيست؟ 

مراقبت از پوست صورت مهمترين دليل استفاده از پرايمر است كه اگر بخواهيم به صورت جداگانه و مجزا هر بخش آن را تفكيك كنيم بدين صورت است كه: 

  • خاصيت نرم كنندگي

دقيقا به دليل نرم كنندگي پوست شما دوام آرايش تان بالا رفته و ميكاپ براي ساعات طولاني تري روي پوست شما باقي مي ماند. 

  • مرطوب كننده پوست

شما مي توانيد از پرايمر بعد  از مرطوب كننده استفاده كنيد و به همين دليل رطوبت پوست شما براي ساعات طولاني تري مرطوب خواهد ماند و خشكي پوست شما به مراتب بهتر خواهد شد. 

  • تصحيح رنگ پوست

يكي از مهمترين كارهايي كه پرايمر براي پوست ما انجام مي دهد اين است كه پوست صورت را يكدست و يكنواخت مي كند، با اين حساب اگر به دنبال راهي براي خلاصي از شر جوش ها زير پوستي و ناهمواري جوش هاي قديمي هستيد مي توانيد از زيرساز آرايش براي پوشش دهي آن استفاده كنيد.

  • ضد پيري و چروك

با استفاده از زيرساز آرايش قوي مي توانيد مثل يك ضد چروك مناسب براي چروك هاي سطحي خود داشته باشيد، شفافيت و يكنواختي پس از استفاده از اين محصول به جوانسازي پوست شما بسيار كمك خواهد كرد. 

  • روشن كننده 

گاهي اوقات پوست ما به دلايل مختلفي تيره و كدر مي شود كه براي از بين بردن اين تيرگي بايد زمان بيشتري صرف كنيد و هنگام آرايش براي از بين بردن اين تيرگي ها شما مي توانيد زيرسازي قوي انجام بدهيد تا پوست صورت تان درخشان تر و زيباتر به نظر برسد. 

توصيه هاي مهم هنگام استفاده از زيرساز صورت
توصيه هاي مهم هنگام استفاده از زيرساز صورت

  1. هنگام استفاده از پرايمر نياز نيست آن را به تمامي نقاط صورت خود بزنيد و تنها بر روي گونه ها، چانه و پيشاني كفايت خواهد كرد. 
  2. سعي كنيد از قسمت هايي كه منافذ باز پوست دارند براي پوشش دهي با پرايمر استفاده كنيد. 
  3. فراموش نكنيد كه پرايمر زير چشم با پرايمر صورت فرق مي كند و شما نبايد از پرايمر صورت براي زير چشم خود استفاده كنيد چرا كه باعث مي شود پوست زير چشم شما چروك و بد حالت به نظر برسد. 
  4. پرايمرهاي لب، زير چشم و ابرو براي آرايش اين نواحي وجود دارد كه شما مي توانيد براي ماندگاري بالا و كيفيت آرايش خود از آن استفاده كنيد. 
  5. براي داشتن آرايش چشمي زيبا و بهتر ديده شدن سايه چشم تان شما مي توانيد از پرايمر پلك استفاده كنيد تا چين و چروك هاي پشت پلكتان كمتر شده و رنگ سايه پشت چشم هايتان با كيفيت بالايي خود را نشان دهد. 
  6. توجه داشته باشيد كه پرايمر همانند يك ژل شستشوي صورت براي پوست شما مفيد بوده و اگر قصد داشتن پوستي سالم را داريد به شما توصيه مي شود خريد پاك كننده صورت را در اولويت قرار دهيد و پس از يك شب طولاني و يك آرايش سنگين در نهايت آرايش خود را با يك پاك كننده تميز كنيد و پس از آن صورت خود را با ژل شستشو بشوئيد. 

انواع پرايمر 
انواع پرايمر 

از آنجايي كه هر قسمت از صورت به صورت جداگانه نياز به آرايش دارد، شما مي توانيد براي آرايش چشم، ابرو، لب و گونه هاي خود از يك زيرساز آرايشي قوي و خوب استفاده كنيد تا ميكاپ صورت تان دوام بيشتري داشته باشد و خيلي زود پاك نشود. شايد برايتان اين سوال پيش آمده باشد كه چگونه است كه بعضي از خانم ها در مهماني ها آرايشي يكدست داشته كه تا اتمام مهماني پاك نشده و باقي مانده است، در جواب به اين سوال بايد به شما بگوئيم كه داشتن يك زيرساز آرايشي قوي و خوب صورت شما را كاملا يكدست و خيره كننده نگهداشته و ماندگاري ميكاپتان را نيز بالا خواهد برد. 

پرايمر پوست چرب: اگر شما داراي پوست چرب و جوش داري هستيد توصيه مي كنيم كه از پرايمر پوست چرب استفاده كنيد تا با بستن منافذ باز راه خروج چربي به روي سطح پوست تان را بگيريد و ديگر نگران بروز جوش هاي چركي و سر سياه نباشيد. از سوي ديگر زماني كه منافذ باز پوست شما مسدود نشده باشد غدد چربي تعريق را به سطح رويي پوست شما رسانده و آرايش شما حالت براق پيدا خواهد كرد كه بوسيله ي پرايمر شما از اين اتفاق جلوگيري مي كنيد. 

پرايمر پوست خشك: كساني كه پوست خشك دارند بايد از پرايمرهاي حاوي مواد مرطوب كننده استفاده كنند تا شادابي پوست صورت شان حفظ شود و چين و چروك هاي سطحي به چشم مخاطب نيامده و شاداب به نظر برسند. 

پرايمر رنگي: معمولا پرايمر هاي رنگي براي اصلاح پوست صورت به كار خواهند رفت و بيشتر در جهت يكنواختي آن كارآيي خواهند داشت، بطور مثال شما با پرايمر رنگ سبز مي توانيد در رنگ پوست خود ايجاد تعادل كرده و اصلاحات را انجام بدهيد. 

پرايمر چند رنگ: پرايمر هاي چند رنگ به شما كمك مي كند تا با يك تير چند نشان را بزنيد و علاوه بر تميزي و يكنواختي پوست ديگر اقدامات لازم براي داشتن يك آرايش خوب را به همراه داشته باشيد. 

پرايمر شفاف و بي رنگ: اين نوع پرايمر براي انواع پوست ها مناسب خواهد بود و بيشتر براي كساني كه پوستي سالم و شفاف دارند استفاده مي شود. 

نحوه استفاده از پرايمر

  • براي استفاده از پرايمر شما بايد ابتدا صورت خود را با يك ژل شستشوي مناسب با پوست تان بشوئيد تا صورت از هرگونه آلودگي پاك شود. 
  • پس از خشك كردن صورت حال نوبت آن رسيده كه مقدار كمي از پرايمر را با نوك انگشتان روي صورت خود پخش كنيد. 
  • اگر پوست خيلي خشكي داريد سعي كنيد قبل از پرايمر از يك مرطوب كننده استفاده كنيد در غير اين صورت خود زيرساز آرايشي حاوي مواد مرطوب كننده بوده و نياز به رطوبت رساني ديگري نيست. 
  • اگر احساس كرديد كه پوست صورت تان نياز به پرايمر مجدد دارد مي توانيد از پرايمرتان كمي با كرم پودر خود تركيب كنيد و روي پوست خود به وسيله يك بلندر پخش كنيد. 
  • مطمئن باشيد اگر تمامي اين مراحل را به درستي طي كنيد مي توانيد پوستي سالم و شاداب با آرايشي ماندگار داشته باشيد. 

نتيجه گيري

همانطور كه در نوشتار بالا گفتيم استفاده از پرايمر براي زيرسازي آرايش امري ضروري است كه به دوام آرايش شما بسيار كمك خواهد كرد، با اين حساب شما مي توانيد براي خريد اين محصولات و خريد رژگونهبا كيفيت و مناسب با رنگ پوست تان به فروشگاه اينترنتي الانزا (https://elanza.com/) مراجعه كرده و در كمترين زمان ممكن در حالي كه روي مبل منزل يا پشت ميز كار خود نشسته ايد خريدتان را انجام بدهيد و ديگر نگران قيمت نامناسب و بي كيفيتي كالاهاي خريداري شده خود نباشيد چرا كه الانزا با بهترين پشتيباني و مشاوران سعي بر هموار كردن مسيرهاي خريد شما داشته تا ديگر در اين شرايط سخت بيماري و ترافيك هاي شبانه زمان خود را براي خريد از دست ندهيد و در كمترين زمان ممكن خريدتان را تحويل بگيريد. 

 

https://tabnakbato.ir/fa/news/201100/%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.