مراقبت‌هاي پس از تزريق بوتاكس

اگر مي خواهيد پوستي سالم و جوان داسته باشيد بايد نسبت به نگداري و محافظت از آن دست به كار شويد. يكي از راه محافظت از پوست صورت استفاده از كرم هاي صورت است. اما بايد بهترين كرم صورت را براي پوست صورت تان به كار ببريد. براي اينكه با بهترين كرم صورت در انواع مختلف آن براي انواع پوست ها آشنا شويد مطالب دكتر با تو در اين موضوع را دنبال كنيد.

مراقبت‌هاي پس از تزريق بوتاكس

۳۹ بازديد

مراقبت‌هاي پس از تزريق بوتاكس

1.    تا 4 ساعت پس از تزريق نخوابيد و شب هنگام حتماً به پشت بخوابيد.

2.    تا 24 ساعت استحمام نكنيد.

3.    تا 24 ساعت پس از نقاط تزريق بوتاكس نوشيدن مشروبات الكلي خودداري كنيد.

4.    ورزش ايروبيك تا 24 پس از تزريق ممنوع است.

5.    ناحيه تزريق را ماساژ ندهيد، ماساژ دادن تا يك هفته ممنوع است و در اين مدت مراقب باشيد كه فشار موثري به ناحيه تزريق وارد نشود.

 

ژل يا فيلر پوستي

 

براي رفع چين و چروك‌هاي عميق و نيز براي حجم دهي در ناحيه گردن و لب مي‌توان از ژل استفاده نمود ژل ها از نظر جنس متفاوت مي‌باشند.

1-    ژل پاژ كه در گذشته استفاده مي‌شود و عوارض بسيار زيادي دارد. وامروزه منسوخ شده است.

2-    كلاژن ها = برخي از آن ها از كلاژن حيواني استفاده مي‌شود كه واكنش در بدن فرد ايجاد مي‌گردد.

3-    هيالورونيك اسيد= كه در واقع ماده اي است كه به طور طبيعي در پوست يافت مي‌شود ولي با افزايش سن، ميزان آن در پوست كم مي‌شود. با تزريق اين ژل عمق چين به وجود مي‌آمده در پوست كم مي‌شود كه البته 18-6 ماه پس از تزريق تجزيه و جذب پوست مي‌شود. واكنش بدن به اين ژل خصوصاً كه از ژل‌هاي استاندارد استفاده شود بسيار كم است.تزريق ژل در زيبا سازي صورت و جواني

4-    كلسيم هيدروكسي آپاتيت در واقع پيش نياز توليد كلاژن است.

5-    Pcl cmc تحريك كلاژن سازي مي‌كند.

 

 

از نظر ماندگاري نيز مي‌توان ژل ها را به انواع مختلف تقسيم كرد

1-    Shortacting (كوتاه اثر)

2-    long acting (طولاني اثر) در واقع هيالورودنيك اسيدها در اين دسته قرار دارند و اثرات آن ها 18-12-6 ماه مي‌باشد.

3-    دائمي‌= كه در واقع كلاژن دائمي هستند.

تزریق ژل در زیبا سازی صورت و جوانی

 

در كلينيك بيشتر از هيالورونيك اسيدها استفاده مي‌شود كه واكنش كمتري در پوست ايجاد مي‌شود و با بدن سازگارتر است.

مزيت استفاده از ژل به جاي چربي

در تزريق چربي، چربي از ناحيه‌اي از بدن (باسن- شكم – ران) برداشته و در محل مورد نظر تزريق مي‌شود كه در ناحيه برداشت آن ناحيه برش جراحي داده مي‌شود و به بخيه احتياج دارد. در واقع يك جراحي كوچك مي‌باشد كه در واقع عوارض جراحي را به همراه دارد. در صورتيكه در تزريق ژل، نيازي به بستري، بخيه و .... ندارد علاوه بر آن، طبق نظر متخصصين، چربي هر ناحيه از بدن مخصوص همان قسمت مي‌باشد و تزريق آن در محل ديگر ممكن است باعث بروز عوارض در آن محل گردد. در صورتيكه ژل ها، سازگار با پوست مي‌باشند و عوارض (در صورتيكه ژل استاندارد و توسط پزشك با تجربه) انجام شود به همراه نخواهد داشت.

آنچه درباره ليزر موهاي زائد بايد بدانيد

 

واژه ليزر (به انگليسي: Laser) كه مخفف كلمات  «Light amplification by stimulated emission of radiation»

ليزر موهاي زائد| كاشت مو

به معني «تقويت نور به روش گسيل القايي تابش» است.

 

نكات قبل از ليزر موهاي زائد ابزاري است كه نور را به صورت پرتوهاي موازي بسيار باريكي كه طول موج مشخصي دارند ساطع مي‌كنند. اين دستگاه از ماده‌اي جمع‌كننده يا فعال كنده نور تشكيل شده كه درون محفظه  تشديد نور قرار دارد. اين ماده پرتو نور را كه به وسيله يك منبع انرزي بيروني (از نوع الكتريسيته يا نور) به وجود آمده، تقويت مي‌كند.

 

نخستين بار طرح اوليه ليزر (ميزر) را انيشتين داد. كار ليزر به اين گونه‌است كه با تابش يك فوتون به يك ذره (اتم يا مولكول يا يون) برانگيخته، يك فوتون ديگر نيز آزاد مي‌شود كه اين دو فوتون با هم، هم فركانس هستند. با ادامه اين روند شمار فوتون‌ها افزايش مي‌يابد كه مي‌توانند باريكه‌اي از فوتون‌ها را به وجود بياورند.

 

ليزر از نظر ماهيت هيچ تفاوتي با نور عادي ندارد و خواص فيزيكي ليزر، آن را از نورهاي ايجاد شده از ديگر منابع متمايز مي‌سازد. از نخستين روزهاي تكنولوژي ليزر، به خواص ويژه آن پي برده شد كه خود اين خواص بستري عظيم براي كاربردهاي وسيع اين پديده در علوم گوناگون به ويژه صنعت و پزشكي ايجاد كرده‌است. پيشرفت دانش بدون تكنولوژي ليزر امكان‌پذير نيست.

 

شايد مهم‌ترين بخش فيزيك اتمي، بحث فيزيك ليزر باشد. با دادن انرژي به الكترون‌هاي يك اتم مي‌توان آن‌ها را به مدارهاي بالاتر برد. اما اين خانه جديد براي الكترون‌ها جايگاه چندان پايداري نيست و  الكترون‌ها ترجيح مي‌دهند با پس دادن انرژي به مدار اصلي خود برگردند. اين انرژي به صورت يك فوتون با فركانس مشخص آزاد مي‌شود. يعني يك واحد انرژي. نور از همين فوتون‌ها ساخته مي‌شود. پس اگر با تعداد زيادي از اتم‌ها هم‌زمان اين كار را انجام دهيم، مي‌توانيم پرتو نوري تك فركانس ايجاد كنيم. علاوه بر اينكه با روش‌ها و دقت‌هايي مي‌توان پرتوهاي هم فاز توليد كرد. اين پديده اساس توليد پرتوهاي ليزر است. ويژگي‌هاي منحصربفرد ليزر آن را از نورهاي ديگر متمايز مي‌سازد كه در هيچ منبع نور ديگري يافت نمي‌شود.

- ليزر چهار ويژگي دارد :

 

  • + هم دوسي
  • + تك رنگي
  • + واگرايي كم
  • + موازي بودن پرتو

در حال حاضر دو سيستم براي از بين بردن موهاي زائد وجود دارد: سيستم هاي ليزري و سيستم هاي غير ليزري.سيستم هاي غيرليزري شامل سيستم هاي نوري هستند كه شامل IPL و  E_Light  ميباشند.

Contents [hide]

 

1 جراحي بيني

1.1 نكات قبل از جراحي بيني :

1.2 عوارض جراحي بيني:

1.3 بهترين سن براي جراحي بيني:

1.4 انواع روش جراحي براي بيني:

جراحي بيني

امروزه در كشورمان جراحي بيني استخواني  يكي از پرطرفدارترين جراحي هاي زيبايي است آن چنان كه اكثر مردم ما به جوانب زيبايي و ظاهري اين عمل توجه نشان مي دهند ، از عملكرد بيني خود غافلند اما تجارب پزشكي و دانسته هاي جراحان بيني خلاف اين است اكثر جراحان ما در طي جراحي بيني علاوه بر ايجاد فرم و حالت ايده آل ، كارآيي مناسب بيني و توان تنفس عادي بيمار را مد نظر قرار مني دهند بنابر اين خواسته هاي غير معقول و رويايي برخي بيماران جاي اجرا ندارد. بهترين نتيجه جراحي بيني در حوزه زيبايي زماني حاصل مي شود كه فرم بيني فرد علاوه بر زيبايي و تعادل ، عملكرد مطلوب و مناسبي هم داشته باشد.

 

بيني عضو مهمي در بدن است كه علاوه بر حس بويايي ، بر حفظ سلامت و كارآيي ساير اجزا نيز تاثير گذار است بروز كمترين حد مشكل براي اين عضو به مرور زمان آسيب هاي جدي به زندگي اجتماعي و شخصي فرد وارد مي نمايد ؛ مشكلات دستگاه تنفس ، مشكلات سينوسي ، خرو پف در خواب ، عدم رسيدن اكسيژن كافي به مغز و بروز سردرد هاي مزمن و . . . از اين دست آسيب ها هستند. بنابراين لازم است مراجعان محترم علاوه بر جنبه زيبايي بيني خود به ساير جوانب اين عضو نيز توجه داشته باشند و از ارائه خواسته هاي غير منطقي و اصرار بر آن خودداري كنند.

 

نكات قبل از جراحي بيني :

استعمال سيگار و كليه دخانيات ۱۲ الي ۱۵ روز پيش از جراحي بيني مضر و خطر زاست.

 

لازم است تا ساعاتي پيش از عمل فرد ناشتا باشد و چيزي نخورد. معمولا ۸ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشاميدن خودداري كنيد.

 

همانطور كه گفته شد ، انتظارات معقول از نتايج جراحي داشته باشيد.

 

چنانچه فرد دچار بيماري سرماخوردگي يا آنفولانزا شد ، بهتر است جراحي تا زمان بهبودي كامل به تعويق بيفتد.

 

اگر داروهاي خاصي مصرف مي كنيد حتما در جلسات مشاوره اين عامل را به پزك جراح بيني خود اطلاع دهيد.

 

مصرف پروفن ، آسپرين و دارو هاي محرك خون ريزي تا حدود دو هفته پيش از عمل بيني ممنوع است.

 

براي مصرف هر نوع داروي گياهي در روز هاي پيش از عمل با پزشك خود مشورت كنيد.

 

بيني2

نتیجه تصویری برای جراحی بینی

عوارض جراحي بيني:

جراحي بيني نيز همانند هر جراحي و درمان ديگري ممكن است عوارض خاص خود را داشته باشد اما اگر در انتخاب جراح بيني خود نهايت دقت را به خرج داده و نيز مراقبت هاي پس از جراحي بيني و مشاورات پيش از عمل را لحاظ كنيد احتمال بروز اين عوارض به صفر نزديك مي شود. اما عوارض احتمالي به شرح زيرند:

 

پيدايش انسداد و گرفتگي راه هاي هوايي و بويايي

 

بروز دفورميته يا بدفرمي هاي ناشي از جراحي نادرست و مراقبت ناشايست .

 

باريك شدن پره ها و مشكلات تنفسي ديگر

 

انحراف لبه بيني يا انحراف ساختاري

 

مجزا شدن بافت هاي غضروفي و استخاني از يكديگر.

 

و . . .

 

برخي از ايرادات به وجود آمده از جراحي بيني مي توانند با جراحي ترميم بيني رفع شده و بهبو.د يابند ولي اصلاح برخي ديگر از اين مشكلات بسيار دشوار بوده و گاه لازم است چندين جراحي بر روي بيني انجام شود تا ايرادات ناهنجار برطرف گردند مثلا دفورميته اي چون كوتاهي بيش از حد بيني كه برطرف نمودن اين مشكل براي تامين پوست هاي از دست رفته و بافت هاي غضروفي بيني نيازمند چند جلسه درماني مي باشد .

 

بهترين سن براي جراحي بيني:

اصولا هيچ حد و مرزي در رابطه با سن براي جراحي بيني وجود ندارد اما لازم است شخص به بلوغ جسماني لازم رسيده باشد و پس از آن تا بالاي ۴۰ سال هم مي توان جراحي زيبايي بيني يا جراحي عملكردي و هرنوع عمل بيني را انجام داد قبل از سن هاي مشخص شده اگر جراحي بيني انجام شود مشكلات جدي براي بيمار رخ خواهد داد و به دليل اينكه غضروف و استخوان بيني به حد لازم رشد نكرده اند پس از جراحي بيني ممكن است رشد غضروف ها و بافت هاي پوستي و گوشتي ، تركيب بيني را به هم زده يا مشكلات عملكردي بزرگي را ايجاد نمايد.  اصولا براي زنان اتمام ۱۶ سال و براي آقايان اتمام ۱۸ سال سن لازم است تا بعد از عمل آسيبي متوجه بيمار نشود و نتايج جراحي بيني به بهترين نحو ظاهر گردند.

 

جراحي-بيني3

 

انواع روش جراحي براي بيني:

دو نوع جراحي در حال حاضر براي بيني وجود دارد كه كاربرد زيبايي و عملكردي داشته و ويژگي هاي خاص خود را دارند. روش هاي انجام جراحي بيني دو طريق است : طريقه باز و طريقه بسته.

 

طريقه جراحي باز به گونه اي است كه طرفين پره ها و حتي بين سوراخ ها در پايين بيني باز شده، پوست رويي بيني از بافت هاي ساختمان آن جدا مي گردد و مراحل اصلاح فرم يا عملكرد انجام مي شود خاصيت مهم اين روش جراحي بيني در دسترسي پزشك به تمام نقاط مورد نظر بيني و توانايي اشراف كامل وي بر تمام بافت هاي داخلي است. علاوه بر توانايي مشاهده بافت هاي دروني و اصلاح آنها جايگذاري گرافت و اجزاي غضروفي در اين راهكار راحت تر بوده و مي توان جراحي هاي بيني سخت و پيچيده را بهتر سامان داد.

 

روش جراحي بسته بيني به ترتيبي است كه برش جراحي در داخل سوراخ ها اعمال شده و پس از جدايي پوست از بافت هاي زيري ، پزشك مراحل جراحي را انجام مي دهد مزيت اين جراحي پنهان ماندن جاي برش و اسكار جراحي ، كاهش مبزان ورم و التهاب و بهبودي و نقاهت زودرس است اما به دليل دامنه محدود برش در روش هاي درماني كمتر مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

لازم به ذكر است كه وجود بخيه در كنار پره هاي بيني نمايان گر جراحي بيني به روش باز نيست و در جراحي بسته نيز گاه لازم است پره هاي بيني از لحاظ سايزي و فرمي دستكار و اصلاح شوند در نتيجه براي اين كار نياز است تا پره ها در كنار ، برش خورده و جراحي شوند . معمولا اگر صرفا نياز به رفع قوز بيني يا برداشت غضروف هاي اضافه نوك بيني بود ، جراحي بيني به روش بسته در اولويت قرار دارد ولي در موارد ديگر كه اصلاحات عمده مورد نياز است جراحي بيني به روش باز لازم خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.